Vi landar och påbörjar äventyret (Långfärdscykling Georgien-Turkiet del 2)

Vi kom fram till Tbilisi kl 3.30. Det var proppfullt med folk pa flygplatsen, allt var oppet. Lagom restrotta bosatte vi oss pa en konstgrasmatta under en rulltrappa dar nagra georgiska man lag och sov. Jag bredde ut liggunderlaget och lade min palestinasjal over ansiktet som skydd mot lysrorsljuset. Kvinnan i hogtalaren var svarare att fortranga, men snart somnade vi anda i sorlet. Jag vaknade till lite senare av att jag fros. Jag strackte ut benen och.. vad var det? En av de sovande gubbarna snyltade pa mitt liggunderlag! Hans huvud lag precis under mina fotter. Jag puttade forsiktigt pa honom, han tittade upp och flyttade sig en dm sa jag fick plats med fotterna. Men han lag fortfarande pa mitt liggunderlag. Jaja, tankte jag. Det ar ju stickigt att ligga direkt pa konstgraset, man far val dela med sig. Jag krop ihop med min jacka over mig och somnade om.

Det tog lang tid att logistikisera sig pa morgonen. Sara behovde boka cykeltransport till hemresan (2h) Jag behovde vaxla pengar (1h) kopa sim-kort till mobilen (30 min) vi fick in cykelkartongerna i en taxi (otroligt!) som till slut hittade en friluftsbutik som salde bransle till koken (2h) och sa hittade vi minibussarna som kor till Kazbegi dar vi till slut fick in cyklarna med tolk-hjalp av en tysk larare.. Klockan 17 var vi till slut framme i Kazbegi, och hade lyckats gora slut pa nastan alla pengar jag tagit ut och vaxlat till mig. Ojda, i Kazbegi finns ingen ATM. Kvar hade vi 4 lati (20 kr) som helst skulle racka i 3 dagar..

Jag sover bredvid vart berg av packning

Hej fina asnan!

Stopp vid vagkanten med minibussen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag kommer vara stugvärd i Tarrekaise i sommar! (Stugvärd i Tarrekaise del 1)

Fjällvandring ensam med bebis, 6-åring och hund

Ensamma i Grötådalen (Fjällvandring 2015 del 2)